Úvod

  • Zpráva nezávislého auditora
  • Rozhovor s předsedou představenstva Luisem Antoniem...
  • Vybrané finanční a provozní ukazatele
  • Kalendář klíčových událostí roku 2011

01
O skupině Telefonica

  • O skupině Telefónica - úvod

02
Zpráva představenstva o podnikatelské činnosti

  • Skupina Telefónica Czech Republic
  • Telekomunikační trh v České republice
  • Rezidentní segment
  • Podnikatelé a firmy
  • Korporace a veřejná správa
  • Národní a mezinárodní služby velkoprodeje
  • Platební služby
  • Komentované finanční výsledky

03
Společenská odpovědnost (CSR)

  • Společenská odpovědnost (CSR) – úvod
  • Etické zásady podnikání
  • Působení na trhu a chování k zákazníkům
  • Péče o zaměstnance a pracovní prostředí
  • Péče o životní prostředí
  • Podpora veřejně prospěšných aktivit

04
Správa a řízení společnosti

  • Správa a řízení skupiny Telefónica Czech Republic
  • Dceřiné a přidružené společnosti a další...
  • Organizační struktura společnosti Telefónica CR
  • Správní orgány společnosti
  • Představenstvo společnosti
  • Výkonné řízení společnosti
  • Zpráva dozorčí rady společnosti
  • Dozorčí rada společnosti
  • Výbor pro audit společnosti
  • Principy odměňování osob s řídící pravomocí...
  • Ostatní informace týkající se osob s řídící...
  • Prohlášení společnosti Telefónica CR o míře...
  • Informace týkající se záležitostí podle § 118...

05
Konsolidovaná účetní závěrka

  • Konsolidovaná účetní závěrka – úvod

06
Účetní závěrka

  • Účetní závěrka – úvod

07
Ostatní informace pro akcionáře a investory

  • Ostatní informace pro akcionáře a investory

Podpora veřejně prospěšných aktivit

Podpora veřejně prospěšných aktivit a filantropie byla i v roce 2011 nedílnou součástí konceptu CSR. Telefónica CR usilovala o to, aby její technologie pomáhaly zlepšovat lidem kvalitu života. Hlavním nástrojem pro transparentní a systémové firemní dárcovství byla již desátým rokem Nadace O2.

Společnost se v roce 2011 účastnila osmého ročníku akce TOP filantrop, ceny Fóra dárců za společensky odpovědné chování. Dostala se do žebříčku deseti nejštědřejších firem v České republice, v kvantitativní kategorii TOP 10 filantrop 2011 se podle objemu investovaných prostředků umístila na čtvrtém místě. V rámci uvedené akce byl vyhlášen další ročník ceny ODPOVĚDNÝ LEADER 2011 – cena společnosti Telefónica Czech Republic za osobní přínos k rozvoji odpovědnosti a CSR.

Celková výše finančních prostředků, věcných darů a telekomunikačních služeb, které Telefónica CR v roce 2011 poskytla na veřejně prospěšné projekty, překročila částku 52 milionů Kč.

Program Think Big

V roce 2011 zahájila Nadace O2 nový sociální program Think Big, který nahradil dosavadní program Regionálních grantů.

Cílem dlouhodobého programu je podpora neformálních skupin mladých lidí při realizaci jejich nápadů a projektů, kterými chtějí něco změnit, zlepšit nebo vytvořit ve svém okolí.

V první výzvě programu Think Big bylo z došlých 276 žádostí vybráno 100 projektů, mezi které společnost rozdělila přes 5,3 milionu korun. Týmy mladých tak získaly finanční podporu ve výši 10–90 tisíc korun, víkendové vzdělání, telekomunikační balíček od společnosti a podporu mentora z řad zaměstnanců Telefónica CR.

Žádosti o podporu jsou hodnoceny devíti regionálními komisemi. Každá byla složena ze dvou zaměstnanců společnosti, jednoho odborníka na neziskové organizace a volný čas mladých, zástupce médií a jednoho zástupce mladých, který má již zkušenosti s realizací podobných projektů.

Podpořené projekty byly zveřejněny na internetových stránkách www.O2thinkbig.cz.

Linka bezpečí 116 111

Nadace O2 byla již 17 let generálním partnerem jediné celostátní bezplatné anonymní linky důvěry pro děti, které se ocitly v tíživých životních situacích. V roce 2011 se Nadace O2 stala již potřetí hlavním partnerem benefičního koncertu Linky bezpečí. Diváci přímého přenosu zaslali Lince bezpečí dárcovské SMS v celkové výši přesahující 450 656 Kč. Celkový výtěžek koncertu činil přes 7,5 milionu korun a největším dárcem se stala společnost Telefónica CR, která darovala prostřednictvím Nadace O2 částku ve výší 3,5 milionu Kč.

Linka seniorů

Nadace O2 i nadále pokračovala v podpoře Linky seniorů, provozované organizací Elpida o.p.s. Senioři se mohli na telefonním čísle 800 200 007 svěřit pracovníkům linky důvěry se svými problémy i radostmi a dostalo se jim rady a pomoci z oblasti medicíny, práva, psychologie a systému sociální podpory. Linka seniorů řešila v roce 2011 téměř 4 300 závažných hovorů z celkového počtu 28 tisíc kontaktů. Díky finanční podpoře Nadace O2 zůstalo volání na linku bezplatné.

Minimalizace šikany

Také v roce 2011 byla Nadace O2 partnerem programu Minimalizace šikany. Ve spolupráci s hlavním realizátorem programu, sdružením Aisis, proběhla celostátní soutěž „MIŠí děti říkají STOP kyberšikaně“. Do soutěže se zapojilo čtrnáct škol. Hodnotící komise oceňovala bezprostřednost a přirozenost a neotřelé myšlenky, které děti dokázaly ztvárnit. Týmy žáků musely téma představit v rádiovém spotu, televizním spotu a plakátu. V roce 2011 vyhráli hlavní cenu zástupci 28. základní školy Plzeň.

Dobrovolnické programy pro zaměstnance

Mezi hlavní cíle Telefónica CR v oblasti společenské odpovědnosti patří vytváření příležitostí pro zaměstnance k aktivnímu zapojení do veřejně prospěšných činností a podpory projektů Nadace O2 s cílem rozvíjení firemního dobrovolnictví.

V roce 2011 se veřejně prospěšných činností zúčastnilo 2 374 zaměstnanců. Telefónica CR tak dosáhla nejvyššího zapojení zaměstnanců ze skupiny Telefónica Europe.

Do úspěšných finančních sbírek v roce 2011 přispělo 1 530 zaměstnanců, kteří darovali celkem 1 367 288 Kč. Nejvíce finančních prostředků poskytli na pomoc lidem zasažených živelními katastrofami. Obyvatelům Japonska darovali 394 265 Kč na pomoc při odstraňování škod po ničivých vlnách Tsunami. Obyvatelům Somálska zasažených hladomorem darovali částku ve výši 352 898 Kč. Obě tyto částky společnost Telefónica CR zdvojnásobila a prostřednictvím Nadace O2 předala humanitárním organizacím Adra a Člověk v tísni.

Díky své solidaritě také zaměstnanci usnadnili život 16 lidem. Příspěvkem ve výši 494 000 Kč jim umožnili nakoupit nezbytné zdravotnické pomůcky. Dále podpořili Linku bezpečí, Linku seniorů a pomohli také dětem v Latinské Americe.

Zaměstnanci společnosti se pravidelně účastnili dobrovolnických akcí a věnovali jim svůj čas, své schopnosti a dovednosti.

Telefónica CR nadále podporovala teambuildingy pro dobrou věc, během nichž manažeři s celými svými týmy pracovali v neziskových organizacích. V roce 2011 věnovalo tímto způsobem 933 zaměstnanců (16 týmů) téměř 7 500 hodin práce neziskovým organizacím. Svůj volný čas darovalo 132 zaměstnanců. Nejvíce z celkového počtu 4 755 hodin volného času strávili zaměstnanci jako mentoři Think Big, kteří jsou podporou týmů mladých lidí.

Nadace O2 také ocenila ty zaměstnance společnosti, kteří byli ve svém volném čase aktivními dobrovolníky. V roce 2011 díky této službě veřejnosti získalo 18 zaměstnanců částku 400 000 Kč pro veřejně prospěšné organizace, kterým pravidelně a dlouhodobě pomáhají.

Na velikonočních a vánočních trzích, které Nadace O2 pořádala ve 12 budovách po celé České republice, nabízely zaměstnancům chráněné dílny produkty vyrobené lidmi se zdravotním znevýhodněním. Šedesát dílen v roce 2011 získalo díky zaměstnancům společnosti tímto způsobem přes 450 000 Kč.

Mezinárodní dobrovolnický projekt Proniño

Dobrovolné aktivity 6 zaměstnanců společnosti přesáhly i v roce 2011 hranice České republiky. Zapojili se do mezinárodního dobrovolnického programu Proniño, který Telefónica CR realizovala v zemích Latinské Ameriky.

Celkem 30 dobrovolníků ze všech zemí, kde skupina Telefónica působila, pomáhalo v Ekvádoru, Brazílii, Guatemale, Argentině a Kolumbii. Zde měli za úkol co nejsmysluplnějším způsobem vyplnit čas dětí, které po škole buď končí na ulici, nebo musí pracovat. Na tuto pomoc zaměstnanci čerpali svou dovolenou a každý takto věnoval přes 252 hodin svého volného času.

Daruj krev s Nadací O2

Také v roce 2011 pokračoval projekt Daruj krev s Nadací O2, jehož cílem bylo podpořit dobrovolné dárcovství krve v České republice. Do projektu se v průběhu roku zapojilo 156 zaměstnanců a odebráno bylo více než 70 litrů krve. Odběry pravidelně probíhaly přímo v budovách společnosti.