Úvod

  • Zpráva nezávislého auditora
  • Rozhovor s předsedou představenstva Luisem Antoniem...
  • Vybrané finanční a provozní ukazatele
  • Kalendář klíčových událostí roku 2011

01
O skupině Telefonica

  • O skupině Telefónica - úvod

02
Zpráva představenstva o podnikatelské činnosti

  • Skupina Telefónica Czech Republic
  • Telekomunikační trh v České republice
  • Rezidentní segment
  • Podnikatelé a firmy
  • Korporace a veřejná správa
  • Národní a mezinárodní služby velkoprodeje
  • Platební služby
  • Komentované finanční výsledky

03
Společenská odpovědnost (CSR)

  • Společenská odpovědnost (CSR) – úvod
  • Etické zásady podnikání
  • Působení na trhu a chování k zákazníkům
  • Péče o zaměstnance a pracovní prostředí
  • Péče o životní prostředí
  • Podpora veřejně prospěšných aktivit

04
Správa a řízení společnosti

  • Správa a řízení skupiny Telefónica Czech Republic
  • Dceřiné a přidružené společnosti a další...
  • Organizační struktura společnosti Telefónica CR
  • Správní orgány společnosti
  • Představenstvo společnosti
  • Výkonné řízení společnosti
  • Zpráva dozorčí rady společnosti
  • Dozorčí rada společnosti
  • Výbor pro audit společnosti
  • Principy odměňování osob s řídící pravomocí...
  • Ostatní informace týkající se osob s řídící...
  • Prohlášení společnosti Telefónica CR o míře...
  • Informace týkající se záležitostí podle § 118...

05
Konsolidovaná účetní závěrka

  • Konsolidovaná účetní závěrka – úvod

06
Účetní závěrka

  • Účetní závěrka – úvod

07
Ostatní informace pro akcionáře a investory

  • Ostatní informace pro akcionáře a investory

O skupině Telefónica

Telefónica je jedním z předních světových integrovaných telekomunikačních operátorů – nabízí řešení v oblasti komunikací, informací a zábavy. Působí na trzích 25 zemí v Evropě, Africe a Latinské Americe. Ke konci prosince 2011 registrovala Telefónica celkem 307 mil. zákazníků. Rozvojová strategie skupiny se zaměřuje na trhy, na nichž má Telefónica silnou pozici – Španělsko, Evropa a Latinská Amerika.

Skupina je šestou největší telekomunikační společností na světě měřeno tržní kapitalizací, první integrovaný operátor v Evropě a zaujímá desáté místo na indexu Eurostoxx 50 největších evropských společností (údaje z února 2011).

Telefónica je 100% soukromá společnost s více než 1,5 mil. přímých akcionářů. Její akcie se obchodují na kontinuálním trhu španělské burzy a na burzách v Londýně, Tokiu, New Yorku, Limě, Buenos Aires a v São Paulu.

Telefónica má ve srovnání s ostatními telekomunikačními společnostmi velmi široké mezinárodní aktivity – více než 72 % svých obchodních aktivit má mimo svůj domácí trh a samozřejmě je velmi silná ve španělsky a portugalsky mluvících zemích.

V Latinské Americe měla Telefónica ke konci roku 2011 více než 200 mil. zákazníků, což ji řadilo na přední místo mezi operátory v Brazílii, Argentině, Chile a Peru. Skupina má také silné zastoupení v Kolumbii, Kostarice, Ekvádoru, El Salvadoru, Guatemale, Mexiku, Nikaragui, Panamě, Portoriku, Uruguayi a Venezuele. V Evropě skupina vlastní společnosti ve Španělsku, Velké Británii, Irsku, Německu, České republice a na Slovensku. Evropskou zákaznickou základnu skupiny tvořilo ke konci roku 2011 celkem 105 mil. zákazníků.

Telefónica v číslech

  • 307 mil. zákazníků * (105 mil. v Evropě; 200 mil. v Latinské Americe).
  • Aktivity ve 25 zemích světa (6 zemí Evropy 1; 14 zemí Latinské Ameriky 2; prostřednictvím strategických aliancí je skupina aktivní ještě ve třech dalších zemích 3).
  • 291 000 zaměstnanců * (39 % v Evropě; 70 % v Latinské Americe; 1 % v ostatních zemích).
  • Výnosy: EUR 62 837 mil. (2011).
  • OIBDA: EUR 20 210 mil. (2011).
  • Čistý zisk: EUR 5 403 mil. (2011).
  • Největší světový integrovaný telekomunikační operátor měřeno počtem zákazníků.
  • Největší evropský integrovaný operátor měřeno tržní kapitalizací.
  • V indexu Dow Jones Sustainability.
  • Mezi 100 největšími společnostmi světa měřeno tržní kapitalizací.
  • Mezi 75 největšími společnostmi světa měřeno výnosy (Fortune Global 500).

1 Včetně Maroka

2 Včetně USA a Portorika

3 Čína, Itálie, Portugalsko

* Údaje z prosince 2011

Telefónica – největší telekomunikační společnost v Latinské Americe

mapa
Argentina
Počet zákazníků 23 mil.
Tržní pozice na trhu pevných linek 1.
Tržní pozice na trhu mobilních služeb 2.
Brazílie
Počet zákazníků 87,2 mil.
Tržní pozice na trhu pevných linek 2.
Tržní pozice na trhu mobilních služeb 1.
Střední Amerika
Počet zákazníků 8,1 mil.
Tržní pozice na trhu pevných linek
Tržní pozice na trhu mobilních služeb 3.
Kolumbie
Počet zákazníků 13,8 mil.
Tržní pozice na trhu pevných linek 2.
Tržní pozice na trhu mobilních služeb 2.
Chile
Počet zákazníků 12,7 mil.
Tržní pozice na trhu pevných linek 1.
Tržní pozice na trhu mobilních služeb 1.
Ekvádor
Počet zákazníků 4,5 mil.
Tržní pozice na trhu pevných linek
Tržní pozice na trhu mobilních služeb 2.
Mexiko
Počet zákazníků 20,5 mil.
Tržní pozice na trhu pevných linek
Tržní pozice na trhu mobilních služeb 2.
Peru
Počet zákazníků 18,8 mil.
Tržní pozice na trhu pevných linek 1.
Tržní pozice na trhu mobilních služeb 1.
Uruguay
Počet zákazníků 1,8 mil.
Tržní pozice na trhu pevných linek
Tržní pozice na trhu mobilních služeb 2.
Venezuela
Počet zákazníků 10,4 mil.
Tržní pozice na trhu pevných linek
Tržní pozice na trhu mobilních služeb 2.
Počet zákazníků celkem 201 mil.

* Údaje z prosince 2011

Pozn.: Střední Amerika zahrnuje Guatemalu, Panamu, El Salvador, Nikaraguu a Kostariku. Počet zákazníků zahrnuje i zákazníky úzkopásmových služeb společností Terra Brasil a Terra Colombia a zákazníky širokopásmových služeb společností Terra Brasil, Telefónica de Argentina, Terra Guatemala a Terra México.

Telefónica – silný hráč na evropském trhu

mapa
Španělsko
Počet zákazníků 47,1 mil.
Tržní pozice na trhu pevných linek 1.
Tržní pozice na trhu mobilních služeb 1.
Velká Británie
Počet zákazníků 23 mil.
Tržní pozice na trhu pevných linek
Tržní pozice na trhu mobilních služeb 2.
Německo
Počet zákazníků 24,5 mil.
Tržní pozice na trhu pevných linek 4.
Tržní pozice na trhu mobilních služeb 4.
Irsko
Počet zákazníků 1,6 mil.
Tržní pozice na trhu pevných linek
Tržní pozice na trhu mobilních služeb 2.
Česká republika
Počet zákazníků 7,8 mil.
Tržní pozice na trhu pevných linek 1.
Tržní pozice na trhu mobilních služeb 2.
Slovensko
Počet zákazníků 1,2 mil.
Tržní pozice na trhu pevných linek
Tržní pozice na trhu mobilních služeb 3.
Počet zákazníků celkem 105 mil.

* Údaje z prosince 2011

Společnost Telefónica byla založena v roce 1924 ve Španělsku a postupem času se rozrostla do globálních rozměrů. Telefónica má regionální a integrovaný model řízení. Struktura společnosti vychází z její orientace na zákazníka a snaží se maximálně realizovat potenciál širokého záběru a strategických aliancí v rámci odvětví.

Jednotlivé společnosti skupiny v 25 zemích se dělí na dvě základní geografické zóny – Evropa a Latinská Amerika – a globální obchodní jednotku Telefónica Digital.

Corporate Centre

Centrála skupiny, tzv. Corporate Centre, zodpovídá za globální a organizační strategii, korporátní politiku, správu a řízení společných skupinových aktivit a koordinaci činnosti obchodních divizí.

Telefónica Europe

Aktivity skupiny v Německu, na Slovensku, ve Španělsku, Irsku,Velké Británii a České republice.

Telefónica Latinoamérica

Aktivity skupiny v Argentině, Brazílii, Chile, Kolumbii, Kostarice, Ekvádoru, El Salvadoru, Guatemale, Mexiku, Nikaragui, Panamě, Peru, Uruguayi a ve Venezuele.

Telefónica Digital

Telefónica Digital je globální obchodní divizí skupiny Telefónica. Jejím posláním je využívat potenciálu digitálního světa k dalšímu růstu skupiny. K naplňování tohoto poslání využívá výzkumu a vývoje, rizikového kapitálu, globálních partnerství a digitálních služeb jako je cloud computing, mobilní reklama, M2M a eHealth. Telefónica Digital je 100% vlastníkem společností Jajah, Terra, Tuenti a giffgaff. Sídlí v Londýně; regionální centrály má v Silicon Valley, São Paolu, Madridu, Barceloně a Tel Avivu.

Aliance a majetkové účasti

Prostřednictvím svých podílů v China Unicom a Telecom Italia má Telefónica aktivity v Číně a Itálii.

Další společnosti

Atento poskytuje prostřednictvím své sítě zákaznických call center služby v oblasti řízení vztahů se zákazníky. Provozuje své platformy ve Španělsku, Argentině, Brazílii, Střední Americe, Chile, Kolumbii, USA, Maroku, Mexiku, Peru, Portoriku, České republice, Uruguayi a ve Venezuele.

Integrovaný a decentralizovaný model správy a řízení

Cílem skupiny Telefónica je ve všech svých aktivitách na všech úrovních – globální, regionální i lokální – vytvářet maximální přidanou hodnotu. Organizační struktura společnosti je orientována na zákazníka a inovaci jako hlavní faktory ve tvorbě výnosů a transformaci na lépe fungující společnost.

Lokální

Španělsko, Argentina, Brazílie, Chile, Kolumbie, Ekvádor, El Salvador, Guatemala, Mexiko, Nikaragua, Panama, Peru, Uruguay, Venezuela, Německo, Irsko, Velká Británie, Česká republika, Slovensko

— Model zákaznické spokojenosti

— Model jednoho obchodního místa

— Model integrované produkce

Regionální

Telefónica Europe, Telefónica Latinoamérica, Telefónica España

— Podpora, správa a řízení, synergie

Globální

Telefónica

— Nový model aktivního řízení skupiny

— Inovace

— Transformace

Struktura skupiny

Hlavní společnosti skupiny Telefónica v členění podle regionálních obchodních jednotek:

Telefónica España
Telefónica de España 100 %
Telefónica Móviles España 100 %
Telyco 100 %
Telefónica Telecomunic, Públicas 100 %
T, Soluciones de Informatica y Comunicaciones de España 100 %
Acens Technologies 100 %
Iberbanda 100 %
Tuenti 91,4 %
Telefónica Latinoamérica
Telefónica Móviles Perú 100 %
Telefónica de Argentina 100 %
Telefónica Móviles Argentina 100 %
Telefónica Móviles Chile 100 %
Telefónica Móviles México 100 %
Telefónica Móviles Guatemala 100 %
Telefónica Venezolana 100 %
Telefónica Móviles Colombia 100 %
Otecel 100 %
Telefónica Móviles Panamá 100 %
Telefónica Móviles Uruguay 100 %
Telefonía Celular Nicaragua 100 %
Telefónica Costa Rica 100 %
Telefónica Móviles El Salvador 99,2 %
Telefónica del Perú 98,3 %
Telefónica Chile 97,9 %
Telefónica Brasil 1 73,9 %

1 Včetně 100% společnosti Vivo

Telefónica Europe
Telefónica United Kingdom 100 %
Telefónica Germany 100 %
Telefónica Ireland 100 %
Be 100 %
T, Intern, Wholesale Serv, (TIWS) 100 %
Jajah 100 %
Telefónica Czech Republic 1 69,4 %
Tesco Mobile 50 %

1 Včetně 100% společnosti Telefónica Slovakia

Další majetkové účasti
Atento Group 100 %
Telefónica de Contenidos (Španělsko) 100 %
Telco SpA (Itálie) 1 46,2 %
DTS, Distribuidora de Televisión Digital 22 %
Hispasat 13,2 %
Portugal Telecom 2 2 %
China Unicom (Hongkong) Limited (Čína) 9,6 %
ZON Multimedia 3 5,3 %
BBVA 1 %
Amper 5,8 %

1 Prostřednictvím Telco vlastní Telefónica nepřímý podíl ve společnosti Telecom Italia, který činí přibližně 10,36 % kmenových akcií (s hlasovacími právy). Bez zohlednění tzv. spořicích akcií (azioni di risparmio), na něž se nevážou hlasovací práva, by nepřímý podíl společnosti Telefónica ve společnosti Telecom Italia činil 7,15 %.

2 Reálný podíl skupiny Telefónica, podíl skupiny Telefónica by bez zohlednění menšinových podílů činil přibližně 10 %.

3 Reálný podíl skupiny Telefónica, podíl skupiny Telefónica by bez zohlednění menšinových podílů činil 5,46 %.