Virtuální datové centrum pro Trask Solutions

Pro Trask Solutions zajišťujeme chod definovaných cloudových prostředí. Zásadními parametry pro klienta jsou bezpečnost, dostupnost služeb a flexibilita.

trask-solutions

Mít vlastní servery pěkně pod střechou, a navíc (pře)dimenzované na co nejvyšší zátěž. Takovému pojetí firemního IT už zvoní hrana. Trendem posledních let jsou cloudy a virtuální datová centra, ve kterých si kupujete „jen“ výkon a kapacitu datového úložiště, které aktuálně potřebujete.

Společnost Trask Solutions se, jako významný IT integrátor, soustředí především na vývoj aplikací a jejich integraci do IT architektury u svých klientů. K tomu ještě spravovat fyzické nebo virtuální servery a zajišťovat jejich nepřerušený chod by do jisté míry znamenalo „plýtvat“ vysoce kvalifikovanými zdroji. Proto tedy nechává tuto část řešení na svém partnerovi, společnosti O2.

Řešení od O2 ve zkratce

Ve prospěch cloudu od O2 hrají tyto parametry: nadstandardní stupeň ochrany, robustnost virtualizovaného řešení a umístění na páteřní internetové síti. Tedy infrastruktura, na které aplikace bezpečně a spolehlivě běží. Údržba, dohled, aktualizace softwaru, bezproblémový provoz 24 hodin denně 7 dní v týdnu i další rozvoj platformy jsou plně v režii O2. Pro klienta je důležité, že se může na dostupnost virtualizovaných služeb naprosto spolehnout.

Co služby od O2 přinesly klientovi?

.
Snížení nároků na lidskou sílu, která by se musela starat o rutinní údržbu, aktualizaci, dohled a správu vlastního datového centra.
.
Flexibilitu v poptávaném výkonu. Podle potřeb klienta je možné výkon navýšit, případně snížit.
.
Maximální spolehlivost běhu aplikací. A to díky tomu, že je řešení postavené v geo-clusteru a na páteřní internetové síti.
.
Nadstandardní stupeň ochrany všech dat a informací.

Cloudové řešení pro Trask Solutions detailně

Trask Solutions má u O2 aktuálně 7 různých virtuálních prostředí, na kterých běží vyvinuté aplikace pro koncové klienty, ale i softwarové produkty Trasku, např. BAAPI - agregační platforma bankovních API zpřístupňující služby otevřeného bankovnictví.

„Klient oceňuje bezpečnou, dostupnou a spolehlivou infrastrukturu,“ vysvětluje Richard Staněk, Sales manažer O2. „A protože mezi jeho klienty patří také banky, pak i to, že naše řešení je prvním cloudem s certifikací VMWare Cloud Verified. Bezpečnost zajišťujeme jako garantovanou službu. To znamená, že náš partner nemusí investovat do nákupu technologií či licencí, vše je v naší režii.“

Kromě toho se nikdo z interních zaměstnanců klienta nemusí starat o fyzické servery. Nižší jsou nejen nároky na lidskou sílu, ale třeba i náklady na energie. Mimochodem, zhruba polovinu nákladů na provoz vlastních serverů tvoří náklady na elektřinu.

Dalším ohromným benefitem je flexibilita. Tedy možnost navýšit výkon podle aktuálních potřeb. „Dříve se výpočetní výkon vlastních serverů obvykle dimenzoval na co nejvyšší zátěž, i kdyby mělo jít jen o jednorázové nebo občasné využití. Dnes je situace naštěstí jiná – výkon je možné měnit flexibilně dle aktuální potřeby,“ vysvětluje Richard Staněk. „Standardně výkon upravíme během několika hodin či dnů. Oproti nákupu fyzického serveru je to stále výrazně rychlejší.“

A levnější. To je nutné dodat. Cena se vždy počítá jako poměrná částka za dané období a za alokované konkrétní prostředky, o které Trask Solutions požádal.

„Hlavní přínos nicméně vidím ve flexibilitě, rychlosti zřízení dalších virtuálních serverů a v bezpečnosti. Díky tomu se klient může věnovat činnostem, ve kterých vyniká, a které dělá dobře,“ uzavírá Richard Staněk.

7

Tolik virtuálních prostředí u nás aktuálně klient využívá.

2016

Rok, ve kterém jsme odstartovali naši spolupráci.

99,99 %

Míra dostupnosti našich cloudových služeb a virtuálních serverů.

Řešení ušité na míru

Změny podle požadavků klienta zpravidla realizujeme v řádu 1 až 2 dnů. V prioritních případech však dokážeme kapacitu navýšit expresně. Přidělený servisní manažer nejen proaktivně dohlíží na běh celého řešení, ale postará se rovněž o vyřízení prioritních změnových požadavků prakticky obratem.

trask solutions citace

Datové centrum od O2 jsme využili jako naše první cloudové datové centrum již v roce 2017. Cloud od O2 byl jednoznačně naší první volbou, protože mu tou dobou důvěřovaly i české banky, kterým naše řešení poskytujeme. Regulatorní zajištění a bezproblémový provoz tak byla rozhodující kritéria výběru. Nakonec nezůstalo jen u českých bank a O2 Cloud dnes využíváme i pro provoz řešení pro banky v zahraničí.

Jan Antoš, Executive Director at Trask solutions a.s.

O společnosti Trask Solutions

O společnosti Trask Solutions

„Pomáhali jsme zavádět inovace v IT, které dnes vnímáme jako samozřejmost. Teď řešíme to, co bude samozřejmostí zítra.“ Seznamte se s technologickou a konzultační společností Trask Solutions, která významným českým firmám pomáhá inovovat, zavádět nové produkty nebo zefektivňovat vnitřní procesy. Společnost vznikla v roce 1994 a i díky jejím řešením si můžete nadesignovat vysněný vůz v konfigurátoru Škoda Auto nebo si online sjednat finanční produkty u České spořitelny.

Nechte nám kontakt

Nezávazná konzultace

Nechte nám na sebe kontakt. Ozveme se vám a společně probereme, jak vám můžeme pomoci.
Údaje zpracujeme podle Zásad zpracování osobních údajů za účelem jednorázového telefonického kontaktu s informacemi o našich službách.
Náš operátor vás bude kontaktovat.
Nezávazná konzultace Nechte nám na sebe kontakt. Ozveme se vám a společně probereme, jak vám můžeme pomoci. Kontaktujte mě Náš operátor vás bude ihned kontaktovat.
Nezávazná konzultace Nechte nám na sebe kontakt. Ozveme se vám a společně probereme, jak vám můžeme pomoci. Kontaktujte mě Náš operátor vás bude kontaktovat.