Co dělat, když O₂ modem nebo router nefunguje?

Nejčastější dotazy

Jak poznám, že je můj O₂ modem/router opravdu vadný?

S jistotou může vadu zjistit samozřejmě jen autorizovaný servis. Pokud ale váš modem/router vykazuje některý z chybových stavů uvedených níže v textu nebo pokud jeho možnou závadu zjistila diagnostika vaší služby O₂ Internet, bude nejspíš vadný.

Příklady chybových stavů modemů/routerů:

  • Kontrolka napájení svítí červeně.
  • Kontrolka napájení je zhasnutá. (Upozornění: V tom případě ale může být modem vypnutý tlačítkem nebo může být nesprávně zapojený jeho napájecí adaptér.)
  • Kontrolka napájení opakovaně zhasíná nebo bliká.
  • Všechny kontrolky nepřetržitě svítí hned po připojení napájení modemu.
  • Podle kontrolek indikuje, že vysílá Wi-Fi síť, ale Wi-Fi nejde najít na žádném zařízení, nebo se k ní se žádným zařízením nedá připojit.
  • Podle kontrolek indikuje, že nevysílá Wi-Fi síť a nereaguje ani na zapnutí tlačítkem Wi-Fi.
  • Opakovaně samovolně zapíná a vypíná Wi-Fi síť.
  • Vaše zařízení nemají plnou sílu signálu Wi-Fi ani tehdy, když jsou s modemem/routerem ve stejné místnosti a mají na něj přímou viditelnost bez překážek.
  • Vaše zařízení se odpojují od Wi-Fi i tehdy, když jsou s modemem/routerem ve stejné místnosti a mají na něj přímou viditelnost bez překážek.

Příklady chybových stavů O₂ Smart Boxů:

  • Na displeji O₂ Smart Boxu se nic nezobrazuje (je zhasnutý, nebo jen podsvícený).
  • Na displeji O₂ Smart Boxu svítí jen logo O₂.
  • O₂ Smart Box se samovolně vypíná a zapíná.
Jak poznám, jestli je můj O₂ modem/router v záruce?

Zákonná záruční lhůta je 2 roky. Na modemy/routery zakoupené od začátku května 2021 poskytujeme prodlouženou záruční lhůtu 5 let. Podmínky prodloužené záruky.

Pokud zařízení objednal přihlášený uživatel zákaznického účtu, najdete v Moje O₂ po přihlášení dlaždici se zařízením:

Rozkliknutím dlaždice zjistíte, zda a do kdy se na něj vztahuje prodloužená záruka:

Jak mám řešit vadný O₂ modem/router, když je v záruce?

Vadný modem ke službě po pevné a optické síti

Vadný modem/router od O₂ reklamujte v kterékoliv O₂ Prodejně.

Vadný modem/router používám ke službě PRO Internet

Pokud máte Internet Pro s modemem od O₂, vadné zařízení řeší technik návštěvou přímo na místě. Diagnostikujte vaši službu PRO O₂ Internet a využijte možnost objednání návštěvy technika, nebo si návštěvu technika vyžádejte na chatu s O₂ Guru technické podpory.

Mám 5G Internet HD s anténou nebo modemem a původně mi je nainstaloval technik O₂

Pokud vám 5G internet s vnější anténou s vnitřním routerem, nebo s modemem ZTE WF831 instaloval technik O₂, vadné zařízení řeší technik návštěvou přímo na místě. Diagnostikujte vaši službu O₂ Internet, nebo si návštěvu technika vyžádejte na chatu s O₂ Guru technické podpory.

Mám O₂ Optic Box ke službě O₂ Internet Optický a nainstaloval mi ho původně technik

Pokud vám O₂ Internet s O₂ Optic Boxem instaloval technik, vadné zařízení v záruce řeší technik návštěvou přímo na místě. Diagnostikujte vaši službu O₂ Internet, nebo si návštěvu technika vyžádejte na chatu s O₂ Guru technické podpory.

Jak probíhá reklamace modemu/routeru na O₂ prodejně?

Do O₂ Prodejny s sebou prosím vezměte:

  • Modem/router,
  • jeho napájecí adaptér,
  • záruční list, příjmový doklad nebo dodací doklad. Pokud ale modem vidíte v Moje O₂ na dlaždici ve vašem účtu, obejdete se i bez dokladu.

Abyste nebyli během reklamace bez internetu, rádi vám v O₂ Prodejně půjčíme náhradní modem/router až do vyřízení reklamace toho vašeho. Pokud budete chtít tuto možnost využít, požádáme vás o složení vratné zálohy ve výši 1000 Kč v případě základního modemu, případně o 2000 Kč za zapůjčení prémiového modemu O₂ Smart Box. Až se váš modem/router vrátí ze servisu, přinesete půjčený modem zpátky do prodejny, a my vám zálohu vrátíme.

Upozornění: Možnost zápůjčky modemu/routeru po dobu reklamace závisí na aktuálních skladových zásobách jednotlivých O₂ Prodejen.

Na vyřízení reklamace máme zákonnou lhůtu 30 dní. Uděláme ale všechno pro to, abychom ji vyřešili co nejrychleji. Jakmile budeme mít hotovo, dáme vám vědět.

Nabízíte také pozáruční servis O₂ modemů/routerů?

Pro modemy/routery, které už nemáme v nabídce, pozáruční servis nenabízíme. Modemy/routery z naší aktuální nabídky můžeme zaslat na pozáruční opravu do autorizovaného servisu. V případě zájmu se zastavte na kterékoliv O₂ Prodejně.

Tip: Doporučujeme zvážit nákup nového zařízení s pětiletou zárukou, můžete se o něm poradit online s našimi specialisty O₂ Guru.

Ozvěte se našim O2 Guru na chatu

Potřebujete řešit cokoliv ohledně nesprávně fungujícího modemu nebo jeho výměnu? Jsme tu pro vás online každý den od 8:00 do 22:00.