Připravujeme nový portál pro Virtuální ústřednu - IP Centrex

Portál O2 Menu nahrazujeme Virtuální ústřednou. Už brzo nebudete potřebovat samostatné přihlašovací údaje.

Do nové Virtuální ústředny se snadno dostanete přímo z Moje O2. Stačí být zavedený v Moje O2 jako kontaktní osoba s odpovídajícím oprávněním. Nové kontaktní osoby můžete přidat už teď a rovnou jim přiřadit spravované služby. Díky tomu se do Virtuální ústředny dostanou hned po migraci.

Zjednodušte si práci a připravte se na Virtuální ústřednu už teď!

Jak se do Virtuální ústředny přihlásit?

Do portálu se dostanete proklikem z Moje O2 přes tlačítko "Vstoupit do portálu":

  1. Ze služby Virtuální ústředna

    přihlášení ip centrex
  2. Z telefonního čísla

    přihlášení ip centrex

Druhy oprávnění kontaktních osob

Administrátor celé Virtuální ústředny
  • Spravuje všechna telefonní čísla ve Virtuální ústředně (telefonní čísla s tarify typu VoIP Centrex)
  • Spravuje nastavení služeb na úrovni Virtuální ústředny, skupin i telefonních čísel

V Moje O2 má přidělené jedno z oprávnění:

  • Primární správce zákazníka
  • Správce zákazníka
  • Pouze náhled na zákazníka (ověřit)
  • Správce zákaznického účtu pouze s náhledem / bez náhledu na podrobný výpis, na kterém je aktivní služba Virtuální ústředna
  • Správce zákaznického účtu bez náhledu do vyúčtování a podrobných výpisů, na kterém je aktivní služba Virtuální ústředna
  • Pouze náhled na zákaznický účet
  • Víc o oprávněních
Uživatel telefonního čísla
  • Spravuje nastavení vybrané služby na úrovni přiřazeného telefonního čísla
  • Má k dispozici aplikaci Call Manager

V Moje O2 má přidělené jedno z oprávnění:

  • Správce služby
  • Uživatel služby
  • Pouze náhled na službu

Jak do Moje O2 zavést novou kontaktní osobu najdete tady.

Novinky ve Virtuální ústředně

Telefonní seznamy spravované na portále

Až doteď jste si mohli telefonní seznamy vytvářet na úrovni celé společnosti, skupiny a uživatelů. Nový portál skupinové seznamy nemá, a proto vaše stávající seznamy sloučíme s úrovní celé společnosti. Pokud se vám sloučení kontaktů nehodí, stačí je před migrací smazat nebo přesunout pod jednotlivé uživatele.

Pokud máte podporovaný VoIP telefon od O2 (Yealink T19P, Yealink T46G, Yealink T46S, Yealink T46U, Yealink CP920, Yealink T31, Yealink T33G, Panasonic HDV130, Panasonic TGP600), nemusíte se o nic starat, aktualizují se automaticky. Jestli budete chtít telefonní seznamy používat i na starších telefonech, které službu nepodporují, bude potřeba je vyměnit. S tím vám ochotně pomůžeme buď na lince, anebo si o výměnu řekněte obchodnímu zástupci.

Pokud nemáte telefon od O2, bude nutné zadat přihlašovací údaje a adresu serveru. S tím vám pomůže naše technická podpora. V telefonu pak ještě nastavíte, že chcete používat telefonní seznamy typu LDAP.

Telefonní seznamy spravované v telefonním přístroji

Telefonní čísla u kontaktů vytvořených přímo ve VoIP telefonu je nově potřeba zadávat s předvolbou (např. +420). Pokud máte telefonní čísla zadaná bez předvolby, přestanou se Vám při příchozích hovorech ukazovat uložená jména. Aby všechno fungovalo, jak má, stačí ke každému telefonnímu číslu předvolbu přidat.

Můžete si taky v Portálu virtuální ústředny vytvořit telefonní seznam a u podporovaných VoIP telefonů se kontakty samy načtou.

Služba Konzole recepční končí

Nahradíme ji aplikací Call Manager, kterou má dostupné každé telefonní číslo.

Automatická spojovatelka (IVR)

Nově můžete vytvářet IVR s víc úrovněmi (větvemi) u jedné služby. Ve starém portálu měla každá úroveň své (zkrácené) telefonní číslo. Při migraci vám úrovně spojíme do jedné služby s jedním číslem.

Vyzvednutí hovoru ve skupině

Nově může být služba aktivní u každé skupiny jen 1×. Vkládat do skupiny pro vyzvednutí hovoru telefonní čísla z různých skupin už není možné.

Zkrácená čísla

Zkrácené číslo musí být nově unikátní v rámci celé Virtuální ústředny.

Ve starém portálu muselo být číslo unikátní jen v rámci skupiny, pro volání mezi skupinami se používalo tzv. přestupné číslo. Při migraci Vám ke zkráceným číslům automaticky doplníme přestupné číslo (např. ve skupině 1 mám nastavené přestupné číslo 5 a uživatele se zkráceným číslem 25 a 26. Nová podoba jejich čísel po migraci proto bude 525 a 526).

Všechno jinak zůstává stejné, zkrácenými volbami si budete dál volat tak, jak jste byli zvyklí.

Konfigurační kódy (FAC)

Měníme konfigurační kódy pro tyto služby:

Trvalé skrytí čísla volajícího (CLIR)

Aktivace *31

Deaktivace #31

Dotaz na stav služby *#31

Zamezení přesměrování hovoru volajícího účastníka pro 1 hovor *69*volané_číslo

Změna PIN u služby Omezení odchozích hovorů řízených uživatelem

*86*staré_heslo*nové_heslo

Změny ve faktuře

Nově vám všechny odchozí hovory na telefonní číslo ve vaší Virtuální ústředně (i ty s 0 na začátku) budeme zobrazovat jako hovory "V rámci Virtuální ústředny".

Převod účastnictví

Pokud převádíte služby na jiného zákazníka, nově budeme z bezpečnostních důvodů resetovat konfigurační údaje pro VoIP telefon (tzv. SIP údaje a přihlašovací údaje pro LDAP telefonní seznamy).

Pokud máte VoIP telefon od O2, všechno se v telefonu aktualizuje automaticky a vy se nemusíte o nic starat. Výjimečně se může stát, že se telefon sám nezprovozní. Pokud by se to stalo, stačí ho restartovat: na 30 sekund odpojíte od elektrické sítě a znova připojíte.

Pokud máte vlastní přístroj, ozvěte se prosím. Předáme vám nové údaje potřebné pro správné nastavení, abyste si je ve svých telefonech mohli aktualizovat.

Hlavní skupina čísel

Pokud jste měli vytvořených víc skupin, určili jsme, která bude hlavní (ta, která je nejstarší). Do ní vám budeme automaticky vkládat všechna nově zřízená čísla.

Kalendář

Pravidelně se opakující události už nebude možné vytvářet. Pokud jste takovou událost měli vytvořenou, v roce 2024 už se vám neobnoví. Aby se vám služby, u kterých máte nastavené používání podle kalendáře, chovaly správně i v budoucnu, je zapotřebí:

  • nastavit si událost i pro další rok nebo měsíc  a pak ji každý další obnovovat nebo
  • přenastavit kalendář a začít v něm používat události vytvořené O2, např. svátky. Ty se automaticky obnovují každý rok a nic dalšího s nimi nemusíte dělat.
Služba Nerušit

Když budete mít zapnutou službu Nerušit, při převodu čísla do nového portálu službu vypneme. V portále si ji pak můžete kdykoliv znovu zapnout.

E-mail o zmeškaných voláních

Všem nastavíme výchozí šablonu textu e-mailu. Tu si v portále můžete kdykoliv upravit, jak budete potřebovat.