Splatnost vyúčtování závisí na vašem zúčtovacím období. Ve vyúčtování najdete i datum splatnosti, abyste všechno stihli zaplatit včas.
TIP: Datum splatnosti najdete v každém O2 vyúčtování.
ZÚČTOVACÍ OBDOBÍ OD–DO | SPLATNOST FAKTURY | |
---|---|---|
20.–19. | 11. | |
12.–11. | 3. | |
23.–22. | 14. | |
8.–7. | 30. | |
16.–15. | 7. | |
Pro IČO | 1.–31. | 23. |
Existují i situace, kdy vyúčtování dostanete za kratší nebo delší období, než je jeden měsíc. Například když si pořídíte novou službu nebo naopak některou službu v průběhu měsíce zrušíte.
TIP: Abyste se podobným situacím vyhnuli a platba tak proběhla vždy včas, doporučujeme nastavit inkaso.
Pokud vám nevyhovuje datum splatnosti faktury (třeba z důvodu termínu výplaty), můžete si změnit zúčtovací období.
Za vyúčtování můžete platit několika způsoby. Nejpohodlnější je využít inkaso. Stačí si ho jednou nastavit, a platba za fakturu bude odcházet každý měsíc automaticky. Platit můžete i přímo v Moje O2 přes Apple Pay, Google Pay nebo platební kartou.
Inkaso je nejpohodlnější způsob platby. Pokud je nastavené, platba za O2 služby proběhne automaticky.
Bez vás to nepůjde. Aby vše začalo fungovat, bude třeba vaší banku informovat, že O2 může začít platby automaticky strhávat (dáte jim naše číslo účtu a limit). A nám potom dáte vědět, z jakého účtu je můžeme inkasovat.
S naší sesterskou bankou Air Bank jsme celý proces zjednodušili.
Tip: Změna platební metody může v našich systémech pár dní trvat. Pokud zbývá do vystavení příštího vyúčtování méně než 7 dní, raději zkontrolujte, zda jsme platbu stihli. Poznáte to snadno na vystaveném vyúčtování. Pokud je v položce Jak zaplatíte platba Inkasem, je všechno v pořádku.
Nastavení inkasa zařídíte ve svém bankovnictví nebo na pobočce či klientské lince banky (obvykle jej najdete v sekci pravidelné platby).
Budete potřebovat:
|
Je vždy uvedeno v Moje O2 u nastaveného inkasa |
|
Měsíčně |
|
Ideální je nastavit obvyklou částku ve vyúčtování s určitou rezervou Pokud bude částka za O2 služby vyšší, banka platbu neprovede. |
O tom, že vyúčtování platíte inkasem, se můžete přesvědčit ve faktuře v části Údaje pro platbu (Jak zaplatíte). V položce Celkem zaplatíte najdete i upozornění Neplaťte - placeno inkasem!. To znamená, že nemusíte dělat vůbec nic, protože o částku požádáme sami.
Když ve vyúčtování informaci o inkasu nenajdete, nebylo možné zajistit vyinkasování částky. Pokud ale máte nastavení v pořádku, znamená to, že inkasem budete nejspíš platit až od následující faktury. To se může stát, pokud jste inkasní platbu nastavovali např. těsně před koncem zúčtovacího období.
Pokud by něco nesedělo, zaplacenou částku můžete reklamovat. Jen mějte na paměti, že reklamaci je potřeba podat do 2 měsíců ode dne doručení vyúčtování. Při pozdějším podání reklamaci bohužel nemůžeme uznat. Pozor na to, že i při reklamaci je potřeba vyúčtování zaplatit v termínu splatnosti.
Vyúčtování můžete platit on-line platební kartou přímo v Moje O2. Je to nejrychlejší způsob platby. Potřebujete k němu pouze platební kartu, u které máte povolené internetové platby.
Tip: Pro platby kartou v Moje O2 používáme GoPay, což je tzv. třetí strana. To znamená, že jsme závislí na tom, které karty akceptuje právě brána GoPay. Zkontrolujte si prosím, jestli je vaše platební karta mezi podporovanými a že je vydaná v EU.
Vyúčtování můžete snadno zaplatit i online přes Google Pay / Apple Pay přímo v Moje O2. Potřebujete k němu jen platební kartu uloženou v jedné z těchto služeb a mít tuto metodu povolenou.
Tip: Můžete tak platit i objednané zboží / službu (objednávku) z e-shopu O2.cz.
Příkaz k platbě zadáte osobně v bance nebo ve vašem internetovém bankovnictví. Abyste ušetřili za poplatky, máme účty u několika bank. Vyúčtování můžete platit z ČR i ze zahraničí.
Vyberte si účet, který vám nejvíc vyhovuje. Použít ho můžete pro platbu za mobilní služby i služby pevné sítě.
Komerční banka1 | 27-4908440207/0100 |
UniCredit bank | 500114004/2700 |
ČSOB | 6007-0700103393/0300 |
Citibank | 2003521409/2600 |
Česká spořitelna | 55566642/0800 |
1 Primární účet pro úhradu. Tenhle účet vám doporučí náš systém.
Vyúčtování za služby můžete platit i bankovním převodem ze zahraničí. V tom případě bude potřeba uvést dodatečné údaje používané v mezinárodním platebním styku.
Měna | CZK | CZK |
Číslo účtu | 500114004 | 27-4908440207 |
Kód banky | 2700 | 0100 |
IBAN | CZ13 2700 0000 0005 0011 4004 | CZ04 0100 0000 2749 0844 0207 |
SWIFT | BACX CZPP | KOMB CZPP |
Název banky | UniCredit Bank. a.s., Na Příkopě 858/20, Praha | Komerční banka, a.s. , Na Příkopě 33, Praha |
Název účtu | O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, Praha | O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, Praha |
Pokud chcete platit QR kódem, najdete ho ve vyúčtování (v případě, že jste si zvolili jako platební metodu příkaz k úhradě). Stačí mít chytrý telefon a mobilní aplikaci banky. QR kód stačí načíst a v platebním příkazu se okamžitě vyplní všechny potřebné údaje.
Je potřeba mít aplikaci banky, která QR kódy používá např. Česká spořitelna, Komerční banka, ČSOB, Raiffeisenbank, ZUNO BANK, FIO bank, Air Bank nebo ERA.
Pokud máte účet u České spořitelny, můžete vyúčtování zaplatit přímo z bankomatu.
O tom, že bylo zadání příkazu úspěšné, se přesvědčíte na stvrzence z bankomatu. Dokladem o platbě je výpis z účtu. Peníze obvykle na účet O2 dorazí do 2 pracovních dnů.
Na pobočce vložíte peníze přímo na některý z našich účtů. Jen pozor na to, že některé banky si za vklad účtují poplatek podle svého aktuálního ceníku.
Čísla účtů O2 jsou stejná jako pro bankovní převod. Vyberte si účet, který vám nejvíc vyhovuje. Lhůta pro připsání platby může být až 2 pracovní dny.
Komerční banka | 27-4908440207/0100 |
UniCredit bank | 500114004/2700 |
ČSOB | 6007-0700103393/0300 |
Citibank | 2003521409/2600 |
Česká spořitelna | 55566642/0800 |
Pokud vám chodí papírové vyúčtování s poštovní poukázkou typu A, stačí se stavit na kterékoli pobočce České pošty a zaplatit v hotovosti. Na poště je možné platit fakturu jen klasickou růžovou složenkou. Jak vypadá, vidíte na obrázku:
Tip: Pro platbu složenkou je nutné mít aktivní posílání vyúčtování poštou a zároveň zvolenou platbu složenkou. Ve všech ostatních případech vám dorazí jen předpis pro platbu, kterým na poště nezaplatíte. Pokud máte nastavenou platbu složenkou, ale ne papírové vyúčtování, složenka vám nedorazí, a bude potřeba změnit platební metodu.
UniCredit bank | 500114004/2700 |
Můžete zaplatit i hotově v některé O2 Prodejně. Jen prosím počítejte s tím, že za službu se platí manipulační poplatek podle ceníku.
Připsání platby můžete zkontrolovat v Moje O2 v sekci Vyúčtování, a to buď v záložce Vyúčtování nebo Přijaté platby. Doba připsání úhrady se může lišit dle zvoleného způsobu platby.
Tip: Stejný postup platí i pro situace, kdy při platbě za vyúčtování omylem zadáte špatné údaje, například jiný variabilní symbol.
Jako první doporučuje zkontrolovat, jestli jste nepřekročili inkasní limit.
Pokud jste v poslední době u svých služeb něco měnili, například zřizovali novou službu, může se stát, že původně nastavený limit vám už nestačí.
Případně se ještě podívejte na podrobnější informace o platbě inkasem.
Po splnění podmínek pro vypořádání depozitů vám depozit vrátíme jako přeplatek v následujícím vyúčtování. O jeho hodnotu se vám sníží částka, kterou budete platit. Mimořádné depozity vracíme po splnění podmínek na žádost zákazníka. Víc najdete v ceníku základních služeb pod slovem depozit.
Nejdřív bude potřeba zaplatit dlužnou částku. Nejrychlejší způsob je on-line platba přímo v Moje O2. Vybrat si ale samozřejmě můžete kteroukoliv jinou možnost platby. Až peníze dorazí na náš účet, služby vám do 24 hodin automaticky obnovíme (v tomto případě nám tak následně nemusíte volat).
Tip: Abyste se podobným situacím vyhnuli a platba proběhla vždycky včas, doporučujeme nastavit inkaso.
Veškeré údaje pro úhradu vyúčtování naleznete v Moje O2 v sekci Vyúčtování.
Nejrychlejším způsobem, jak vyúčtování uhradit je pak přímo z aplikace prostřednictvím platební karty. Případně si vyberte jaký způsob úhrady vám vyhovuje.
Tip: Pokud máte nastavené posílání vyúčtování na e-mail, zkuste také zkontrolovat složku SPAM nebo Hromadné.
Nejdříve zkuste projít následující možnosti:
Pokud při dobíjení omylem pošlete kredit na špatné telefonní číslo, zavolejte na zákaznickou linku *11. Pro kontrolu nám nahlaste nesprávně dobité telefonní číslo, datum a čas dobití, částku dobití, způsob dobití a telefonní číslo, které jste původně chtěli dobít. My tyto údaje vyhodnotíme a pokud bude všechno v pořádku, kredit upravíme.
O bezpečí dat při přenosu je postaráno zabezpečeným spojením. To platí i tehdy, když do portálu vstupujete opakovaně. Data platební karty navíc zadáváte přímo až v platební bráně a pokud se údaje o platební kartě ukládají (pouze v případě automatického dobíjení), pak se ukládají zabezpečeně na straně platební brány ve spolupráci s vaší bankou. Samotný dobíjecí portál vám dá pouze vědět, jestli se dobití povedlo, aniž by měl přístup k číslu vaší platební karty.
Pro platby bankovní kartou nebo prostřednictvím služeb ApplePay či GooglePay používáme platební brány společností Barion a GoPay. Na úspěšné dokončení platby může mít vliv také to, jestli brány vaši kartu akceptují. Platební karta by měla být vydaná v EU a musí podporovat ověření přes 3D Secure.
Platební brána nabízí několik možností platebních metod. Platební kartu, ApplePay (platební metoda možná jen na kompatibilních zařízeních) nebo GooglePay.
Vzor platební brány
Stav vaší objednávky vám budeme průběžně hlásit v e-mailech nebo SMS. Pokud vám zboží veze kurýr nebo Česká pošta, dáme vám vědět hned, jak předáme balíček dopravci. Všechny informace najdete na stránce o dopravě a způsobu doručení.
Na aktuální stav své objednávky se můžete kdykoliv podívat i do přehledu objednávek v internetové samoobsluze Moje O2.