Splatnost vyúčtování závisí na vašem zúčtovacím období. Ve vyúčtování najdete i datum splatnosti, abyste všechno stihli zaplatit včas.
Jak zjistíte datum splatnosti? Datum splatnosti je uvedeno přímo ve vašem O₂ vyúčtování.
Období, za které dostáváte vyúčtování, říkáme zúčtovací období. Zúčtovací období nemusí odpovídat kalendářnímu měsíci. Při zřízení služeb vám ho nastavíme automaticky. Faktura je vystavená do 4–5 kalendářních dnů od ukončení zúčtovacího období.
Konkrétně můžete mít některé z těchto zúčtovacích období:
Existují i situace, kdy vyúčtování dostanete za kratší nebo delší období, než je jeden měsíc. Například když si pořídíte novou službu nebo naopak některou službu v průběhu měsíce zrušíte.
Pokud u nás máte nezaplacené vyúčtování po datu splatnosti, upozorníme vás na to. V tomto případě je důležité zaplatit dlužnou částku co nejdříve, abyste se vyhnuli omezení nebo odpojení služeb.
Znovuzapojení služeb vám budeme případně účtovat podle aktuálního Ceníku. Údaje k platbě najdete ve vyúčtování. Nejrychleji můžete zaplatit online kartou přímo v Moje O₂, ale využít můžete i jiné způsoby platby.
Tip: Abyste se podobným situacím vyhnuli a platba tak proběhla vždy včas, doporučujeme nastavit inkaso.
Pokud vám nevyhovuje datum splatnosti faktury můžete si podle potřeby změnit zúčtovací období (např. z důvodu termínu výplaty). Nebojte se nás také kontaktovat, pokud nemáte dostatek financí na zaplacení faktury.
Za vyúčtování můžete platit několika způsoby. Nejpohodlnější je využít inkaso, které stačí jednou nastavit, a platba za fakturu bude automaticky odcházet každý měsíc. Platit můžete také přímo v Moje O₂ pomocí Apple Pay, Google Pay nebo platební kartou.
Nyní si u O2 můžete nastavit platby za vyúčtování z platební karty. Jednoduše zadáte platební kartu a odsouhlasíte, že z této karty může O2 strhávat platby za vyúčtování. Každý měsíc se pak z karty zaplatí vaše vyúčtování. Stejně jako třeba Netflix, HBO nebo Office 365.
1. Přihlášení do Moje O2 a volba sekce
2. Volba platební metody
3. Souhlas s platbou
Upozornění: Při tomto kroku nedochází ke stržení žádné platby. Autorizací pouze potvrzujete, že je O2 oprávněna provádět budoucí pravidelné úhrady vyúčtování.
Nastavená metoda se aktivuje s vystavením Vašeho nejbližšího vyúčtování. Z tohoto důvodu se ihned po zadání karty neprovede žádná platba.
Jakmile je pro Váš zákaznický účet vystaveno nové vyúčtování, systém vyčká na datum, které jste odsouhlasili při nastavení, a v ten den platbu z Vaší karty odešle.
Pokud by na kartě v daný den nebyly dostatečné prostředky, nebo byla platba odmítnuta z jiného důvodu, pokusíme se o stržení platby automaticky ještě jednou, a to za 2 dny.
V případě neúspěchu i druhého pokusu bude nutné vyúčtování uhradit jiným způsobem (např. platbou z jiné karty přímo v aplikaci Moje O2). O této skutečnosti Vás budeme neprodleně informovat e-mailem a zprávou v aplikaci Moje O2. Jestliže máte notifikace v aplikaci vypnuté, zašleme Vám namísto zprávy SMS na telefonní číslo uvedené v systému.
Po úspěšném nastavení bude v přehledu platebních metod zobrazeno maskované číslo karty (s hvězdičkami), abyste měli přehled, jaká karta je pro platby nastavena.
Pod tímto údajem naleznete nové tlačítko Uložené platební karty, které Vás přesměruje na stránku, kde uvidíte přehled karet uložených pro platby O2.
Z bezpečnostních důvodů: Pokud tlačítko Uložené platební karty nevidíte, je možné, že kartu neukládal přímo Váš uživatel. Přístup ke kartám je z důvodu ochrany dat umožněn pouze uživateli, který kartu původně uložil.
Pro správné zpracování vyúčtování je vyžadována platná platební metoda. Pokud preferujete jiný způsob úhrady, proveďte jednoduchou změnu platební metody. Tímto úkonem dojde k okamžitému ukončení pravidelných úhrad z Vaší původní platební karty za toto vyúčtování.
Automatická úhrada z platební karty (stejně jako jakákoli jiná platební metoda) se nastavuje vždy individuálně pro každý zákaznický účet.
Pokud se tedy rozhodnete použít stejnou platební kartu pro úhradu více zákaznických účtů, dojde ke stržení platby za každé vyúčtování samostatně.
Inkaso je nejjednodušší a nejpohodlnější způsob, jak automaticky platit za služby od O₂. Platby probíhají automaticky, pravidelně a vy se nemusíte o nic starat. Nastavte si inkaso a už nikdy nezmeškáte splatnost faktury.
Přihlaste se do internetového Moje O₂. Klikněte na sekci Vyúčtování a dále na Nastavit vyúčtování. Pokud máte více zákaznických účtů (máte O₂ služby rozdělené do více faktur), vyberte ten, u kterého chcete inkaso nastavit. Případně postupně nastavte u všech.
Dostanete se do Nastavení zákaznického účtu. Posuňte se na sekci Vyúčtování a klikněte Změnit.
Vyberte Inkaso – automatická platba z účtu a vyplňte číslo (vašeho) účtu, ze kterého se budou odesílat platby. Na konci stránky potvrďte tlačítkem odeslat. Inkaso začne fungovat od příštího vystaveného vyúčtování.
Tip: Změna platební metody může v našich systémech pár dní trvat. Pokud zbývá do vystavení příštího vyúčtování méně než 7 dní, raději zkontrolujte, zda jsme platbu stihli. Poznáte to snadno na vystaveném vyúčtování. Pokud je v položce Jak zaplatíte platba Inkasem, je všechno v pořádku.
V bance si online nebo osobně nastavte povolení k inkasu (obvykle jej najdete v sekci pravidelné platby).
Budete potřebovat:
|
500114004/2700 |
|
Měl by být o něco vyšší, než je vaše běžná útrata |
Pokud již máte inkaso nastaveno, ale změnili jste banku: vždy postupujte podle údajů v Moje O₂ nebo na vaší faktuře.
Nezadávejte variabilní ani specifický symbol.
Máte u O₂ více faktur v jednom měsíci?
Pokud chcete všechny faktury platit inkasem z jednoho účtu, nastavte si inkasní limit, který pokrývá součet částek všech faktur.
Proč je lepší mít vyšší limit, než je cena služeb?
Vaše vyúčtování může být občas vyšší, například když si ze svého tarifu koupíte SMS jízdenku nebo zaplatíte za parkování. Vyšší limit pokryje i tyto nečekané výdaje, a platba tak proběhne bez problémů.
Co když bude platba za O₂ služby vyšší než limit?
Pokud inkaso neproběhne kvůli nízkému limitu, najdete tuto informaci ve svém bankovnictví (obvykle v sekci neprovedených plateb).
V takovém případě můžete částku uhradit:
Tip: Pokud vaše banka vyžaduje specifický symbol, najdete ho v Moje O₂ v sekci Vyúčtování jako zákaznický účet.
Pokud nemusíte, specifický symbol nezadávejte. Některé banky je ale mohou vyžadovat. V takovém případě zadejte specifický symbol uvedený ve vyúčtování. To najdete v Moje O₂ v sekci Vyúčtování.
Nastavte si bance inkasní limit, který by měl být o něco vyšší než vaše obvyklá útrata.
Jak zruším platbu inkasem?
Podívejte se do své faktury v části Údaje pro platbu.
Pokud najdete chybu ve vyúčtování, můžete částku reklamovat. Nezapomeňte ale, že:
Vyúčtování můžete platit on-line platební kartou přímo v Moje O₂. Je to nejrychlejší způsob platby. Potřebujete k němu pouze platební kartu, u které máte povolené internetové platby.
Vyúčtování můžete snadno zaplatit i online přes Google Pay / Apple Pay přímo v Moje O₂. Potřebujete k němu jen platební kartu uloženou v jedné z těchto služeb a mít tuto metodu povolenou.
Tip: Můžete tak platit i objednané zboží nebo službu (objednávku) z e-shopu O2.cz.
Příkaz k platbě zadáte osobně v bance nebo ve vašem internetovém bankovnictví. Abyste ušetřili za poplatky, máme účty u několika bank. Vyúčtování můžete platit z České republiky i ze zahraničí.
Nejpohodlněji zaplatíte přímo z aplikace nebo ve webovém Moje O₂.
Najdete tam nejen všechny údaje, které budete potřebovat:
Ale také platební QR kód, který najdete i na faktuře samotné. Při jeho načtení z vašeho bankovnictví se všechny údaje před-vyplní samy. V Moje O₂ můžete zaplatit platební kartou nebo si nastavit inkaso z účtu, abyste na platby nemuseli myslet.
Pod textem najdete ilustrativní fakturu. Vaše údaje budou na vyúčtování jiné!
Vyberte si účet, který vám nejvíc vyhovuje. Použít ho můžete pro platbu za mobilní služby i služby pevné sítě.
| Komerční banka1 | 27-4908440207/0100 |
| UniCredit bank | 500114004/2700 |
| ČSOB | 6007-0700103393/0300 |
| Citibank | 2003521409/2600 |
| Česká spořitelna | 55566642/0800 |
Ve vyúčtování O₂ služeb vždycky uvidíte námi doporučené číslo účtu pro platby vyúčtování.
Samozřejmě ale platí i naše ostatní uvedené účty. I když tedy zaplatíte na jakýkoliv z našich účtů, platba k nám v pořádku dorazí. V Moje O₂ se vám automaticky zobrazí číslo účtu, na který fakturu zaplatíte a variabilní symbol.
Při platbě vyúčtování za služby O₂ pomocí bankovního převodu ze zahraničí je nutné uvést dodatečné údaje používané v mezinárodním platebním styku. V tabulce níže naleznete ohledně zahraniční platby detailní informace:
| Měna | CZK | CZK |
| Číslo účtu | 500114004 | 27-4908440207 |
| Kód banky | 2700 | 0100 |
| IBAN | CZ13 2700 0000 0005 0011 4004 | CZ04 0100 0000 2749 0844 0207 |
| SWIFT | BACX CZPP | KOMB CZPP |
| Název banky | UniCredit Bank. a.s., Na Příkopě 858/20, Praha | Komerční banka, a.s. , Na Příkopě 33, Praha |
| Název účtu | O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, Praha | O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, Praha |
Pokud preferujete platbu vyúčtování QR kódem, najdete ho přímo ve vyúčtování (v případě, že jste si zvolili jako platební metodu příkaz k úhradě). Potřebujete pouze chytrý telefon a mobilní aplikaci vaší banky. Jednoduše načtěte QR kód a veškeré potřebné údaje se automaticky vyplní do platebního příkazu.
Je potřeba mít aplikaci banky, která QR kódy používá např. Česká spořitelna, Komerční banka, ČSOB, Raiffeisenbank, ZUNO BANK, FIO bank, Air Bank nebo ERA.
Pokud máte účet u České spořitelny, můžete vyúčtování zaplatit přímo z bankomatu.
O tom, že bylo zadání příkazu úspěšné, se přesvědčíte na stvrzence z bankomatu. Dokladem o platbě je výpis z účtu. Peníze obvykle na bankovní účet O₂ dorazí do 2 pracovních dnů.
| Komerční banka | 27-4908440207/0100 |
| UniCredit bank | 500114004/2700 |
| ČSOB | 6007-0700103393/0300 |
| Citibank | 2003521409/2600 |
| Česká spořitelna | 55566642/0800 |
Za platbu složenkou si Česká pošta účtuje poplatek (pro podrobnosti se podívejte na aktuální ceník České pošty). Zároveň je tištěné vyúčtování zpoplatněné i u O₂. Je potřeba myslet na to, že peníze dorazí s určitým zpožděním (až 3 pracovní dny). Proto můžete zkusit i jiné metody platby. Stačí údaje ze složenky použít třeba pro bankovní převod.
| UniCredit bank: | 500114004/2700 |
Zaplatit hotově můžete pouze v některých O₂ Prodejnách. Jen prosím počítejte s manipulačním poplatkem podle ceníku.
Platbu služeb O₂ přes SIPO (Sdružené inkaso plateb obyvatel) už není možné nově aktivovat. Pokud už máte SIPO nastavené, dál používejte tento účet:
Převod účastnictví:
Pokud převádíte své služby na jiného zákazníka a máte nastavenou platbu přes SIPO, tato platební metoda se automaticky zruší. Novému zákazníkovi se nastaví bezhotovostní platba převodem.
Přechod k jinému operátorovi:
Pokud přecházíte s tarifem k jinému operátorovi, platba přes SIPO se automaticky zruší.
Připsání platby můžete zkontrolovat ve webovém Moje O₂ v sekci Vyúčtování, konkrétně v záložce Vyúčtování nebo Přijaté platby. Doba, za kterou se platba připíše, se liší podle zvoleného způsobu platby.
Tip: Stejný postup platí i pro situace, kdy při platbě za vyúčtování omylem zadáte špatné údaje, například jiný variabilní symbol.
Když se platba inkasem nepodaří, je potřeba fakturu uhradit jiným způsobem:
Nadbytečná platba se vám zobrazí jako přeplatek.
Přeplatek můžete využít pro úhradu následující faktury (pokud nemáte inkaso), nebo si o jeho vrácení požádat přes Moje O₂. Žádost vyplníte snadno online. Stačí se přihlásit do Moje O₂, přejít do sekce Vyúčtování a kliknout na Požádat o vrácení přeplatku. Pak si jen zvolíte, jakým způsobem vám peníze vrátíme.
Po splnění podmínek pro vypořádání depozitů vám depozit vrátíme jako přeplatek v následujícím vyúčtování. O jeho hodnotu se vám sníží částka, kterou budete platit. Mimořádné depozity vracíme po splnění podmínek na žádost zákazníka. Víc najdete v ceníku základních služeb pod slovem depozit.
Pokud jste všechny pohledávky zaplatili do data splatnosti výpovědi (včetně data splatnosti), všechny služby se automaticky znova zapojí. V případě, že chcete služby i přesto zrušit, je potřeba podat standardní výpověď. Když pohledávky zaplatíte po datu splatnosti výpovědi, všechny služby vám zrušíme ke konci výpovědní lhůty.
Nejprve zaplaťte dlužnou částku. Nejrychleji to provedete online platbou přímo v Moje O₂, ale můžete samozřejmě využít i jiné platební metody. Po připsání služby na náš účet vám služby do 24 hodin automaticky obnovíme (v tomto případě není třeba nás kontaktovat).
Tip: Abyste se podobným situacím vyhnuli a platba proběhla vždycky včas, doporučujeme nastavit inkaso.
Veškeré údaje pro úhradu vyúčtování naleznete v Moje O₂ v sekci Vyúčtování. Nejrychlejší způsob, jak vyúčtování zaplatit, je přímo z aplikace prostřednictvím platební karty. Můžete si také vybrat jiný způsob úhrady vám nejvíce vyhovuje.
Tip: Pokud máte nastavené zasílání vyúčtování e-mailem, zkuste případně zkontrolovat složku SPAM nebo Hromadné, zda tam vyúčtování nebylo omylem zařazeno.
Nebojte se nás kontaktovat, pokud nemáte dostatek financí na zaplacení faktury. Posoudíme konkrétní situaci a pokusíme se pro Vás najít řešení. Můžete využít zákaznickou linku nebo navštívit některou z našich O₂ Prodejen.
O₂ vysílá inkasní příkaz (tzn. žádost o inkaso) do banky zákazníka pouze jednou za dané vyúčtování, pokusy o inkaso nikdy neopakuje. Pokud je prvotní inkasní platba z účtu zákazníka neúspěšná (např. nedostatek prostředků na účtu, překročení nastaveného limitu inkasa apod.), další pokusy o stržení platby z účtu zákazníka závisí už na konkrétní bance
Každá banka má vlastní postupy, kolikrát a kdy inkaso znovu zkouší provést. O₂ tedy vysílá žádost o inkaso pouze jednou, příp. opakování je plně v režii banky.
Pokud se vám nepodařilo dobít kredit platební kartou, zkuste nejprve ověřit následující možnosti:
Občas se může stát, že při dobíjení zadáte nesprávné telefonní číslo. Jak v takovém případě postupovat?
Bezpečný přenos dat je zajištěn zabezpečeným spojením. To platí i tehdy, když do portálu vstupujete opakovaně. Data platební karty navíc zadáváte přímo až v platební bráně a pokud se údaje o platební kartě ukládají (pouze v případě automatického dobíjení), pak se ukládají zabezpečeně na straně platební brány ve spolupráci s vaší bankou. Samotný dobíjecí portál vám dá pouze vědět, jestli se dobití povedlo, aniž by měl přístup k číslu vaší platební karty.
Pro platby platební kartou, Apple Pay či Google Pay využíváme platební brány společností Barion a GoPay. Pro úspěšné dokončení platby je důležité, aby tyto brány akceptovaly vaši kartu. Ujistěte se, že vaše karta byla vydána v EU a podporuje ověření 3D Secure.
Platební brána nabízí několik možností platebních metod. Platební kartu, ApplePay (platební metoda možná jen na kompatibilních zařízeních) nebo GooglePay.
Vzor platební brány
Stav vaší objednávky vám budeme průběžně hlásit v e-mailech nebo SMS. Pokud vám zboží veze kurýr nebo Česká pošta, dáme vám vědět hned po předání balíčku dopravci. Všechny informace najdete na stránce o dopravě a způsobu doručení.
Na aktuální stav své objednávky se můžete kdykoliv podívat i do přehledu objednávek v internetové samoobsluze Moje O₂.