Jak a kdy zaplatit za vyúčtování

Za vyúčtování můžete zaplatit mnoha způsoby, a to inkasem, on-line platbou, nebo jedním z ostatních způsobů plateb. Splatnost závisí na vašem zúčtovacím období a naleznete ji na svém vyúčtování, abyste vše stihli zaplatit včas.

Dokdy je potřeba vyúčtování zaplatit? Jaká je splatnost?

Datum splatnosti je den, kdy musí být peníze připsané na našem účtu. Toto datum najdete v každém O2 vyúčtování. Při placení je potřeba myslet na to, že u některých způsobů platby trvá i několik dní, než se peníze objeví na našem účtu. Ideální je zaplatit do data uvedeného na daňovém dokladu v položce Doporučujeme vám zaplatit do. Toto datum je záměrně posunuto několik dní před datum splatnosti, aby platba stihla bez problému dorazit k nám a vy tak budete vědět, že vše proběhlo v pořádku.

Kdybyste si chtěli přečíst více o možnostech, jak můžete O2 vyúčtování zaplatit, všechny informace jsme pro vás sepsali níže. 

Za jaké období vyúčtování dostanete?

Období, za které dostáváte vyúčtování, říkáme zúčtovací období. Při zřízení služeb vám ho nastavíme automaticky. Zúčtovací období nemusí odpovídat kalendářnímu měsíci. Konkrétně můžete mít některé z těchto zúčtovacích období:

  • od 1. do 30. v měsíci (tuhle variantu mají nejčastěji firemní zákazníci)
  • od 8. do 7.
  • od 12. do 11.
  • od 16. do 15.
  • od 20. do 19.
  • od 23. do 22.

Kdyby vám námi vybrané zúčtovací období nevyhovovalo (třeba kvůli termínu výplaty), můžete si ho změnit. Vybírejte ale pečlivě, tuhle změnu můžete udělat jen jednou za 12 měsíců.

Existují i situace, kdy vyúčtování dostanete za kratší nebo delší období, než je měsíc. Jde hlavně o případy, kdy si pořídíte novou službu nebo naopak některou v průběhu měsíce zrušíte.

Způsoby platby

INKASO (automatická a včasná platba)

Úplně nejpohodlnější způsob platby. Stačí jen povolit inkaso ve prospěch O2 a potřebná částka se vám každý měsíc automaticky odepíše z účtu. A vy to máte bez starostí. Stačí inkaso nastavit ve dvou krocích a už se vám nestane, že bude faktura po splatnosti.

Dva potřebné kroky k nastavení inkasa

  1. Nejdřív je potřeba změnit způsob platby za O2 služby. To zařídíte v internetové samoobsluze Moje O2 Nastavení vyúčtování pomocí tlačítka Změnit. Pro zadání si připravte číslo účtu, ze kterého chcete za O2 služby platit. 
    inkaso

    inkaso
  2. Ve své bance nastavte povolení k inkasu ve prospěch O2 účtu, který se vám zobrazí v Moje O2 po nastavení. U některých bank budete pro nastavení inkasa potřebovat i číslo zákaznického účtu (zadáte jako specifický symbol). Najdete jej ve svém vyúčtování nebo smlouvě.

 

Když vše stihnete nastavit nejpozději 7 pracovních dní před koncem zúčtovacího období, proběhne už následující platba inkasem. Můžete provést kontrolu na faktuře. Pokud je v položce Jak zaplatíte platba inkasem, mělo by být vše v pořádku nastaveno a platba stržena.

inkaso

Pokud se vám inkaso nedaří nastavit nebo potřebujete s čímkoli poradit, zavolejte nám na zákaznickou linku 800 02 02 02.

Platby pod kontrolou

O tom, že vyúčtování platíte inkasem, se můžete přesvědčit ve faktuře v části Údaje pro platbu (Jak zaplatíte). V položce Celkem zaplatíte najdete také upozornění Neplaťte - placeno inkasem!. To znamená, že nemusíte dělat vůbec nic, protože o částku požádáme sami.

Pokud ve svém vyúčtování informaci o inkasu nenajdete, nebylo možné zajistit vyinkasování částky. Je-li ale vaše nastavení v pořádku, inkasem budete pravděpodobně platit až počínaje následující fakturou. To se může stát, pokud jste inkasní platbu nastavovali např. těsně před koncem zúčtovacího období.

Pokud by něco nesedělo, zaplacenou částku můžete reklamovat. Jen mějte na paměti, že reklamaci je třeba podat do 2 měsíců ode dne doručení vyúčtování. Při pozdějším podání reklamaci bohužel nemůžeme uznat. Pozor na to, že i při reklamaci je třeba vyúčtování zaplatit v termínu splatnosti.

Inkasní limit

Sami si stanovíte limit pro platby za O2 služby v daném měsíci. Pokud nastavený inkasní limit překročíte, ve vyúčtování najdete poznámku Překročen inkasní limit! Zaplaťte, prosím, převodem. V tom případě si o částku nepožádáme a je třeba ji co nejdříve uhradit bankovním převodem nebo složenkou v plné výši.

Jak nastavit inkasní limit

Minimální výše limitu je 500 Kč a částku je třeba zaokrouhlit na celé stokoruny. Výši nastavujte podle toho, kolik asi měsíčně utratíte. A ještě si nechte nějakou rezervu. Nezapomeňte, že inkasní limit, který jste nastavili ve své bance, musí odpovídat inkasnímu limitu pro O2.

Inkaso z O2 RB karty

Inkasem můžete faktury O2 platit také z O2 RB karty a získat až 6 000 Kč ročně na kartu zpět. Více informací o RB kartě a formulář pro objednání karty.

Pokud už O2 RB kartu máte a nepoužíváte ji pro platby za služby O2, obraťte se na Raiffeisenbank. Na bezplatném čísle 800 900 900 vám inkaso nastaví a vy tak nepřijdete o základní výhodu O2 RB karty.

On-line platba v Moje O2 (ihned)

Své vyúčtování můžete zaplatit on-line svou platební kartou přímo v Moje O2. Je to nejrychlejší způsob platby. Potřebujete k němu jen platební kartu, u které máte povolené internetové platby. 

výběr platby

Pro platby kartou v Moje O2 používáme GoPay, což je třetí strana. Jsme tedy závislí na tom, které karty akceptuje právě brána GoPay. Překontrolujte si prosím, zda je vaše karta podporována. Platební karta musí být vydána v EU.

Bankovní převod (2 pracovní dny)

Příkaz k platbě zadáte osobně v bance nebo pomocí svého internetového bankovnictví. Abyste ušetřili za poplatky, máme účty u několika bank. Vyúčtování lze uhradit z ČR i ze zahraničí.

Co budete potřebovat

Pro převod budete potřebovat přesnou částku (včetně haléřů), variabilní symbol a číslo účtu. Všechny tyhle údaje najdete na faktuře. Při zadávání platebního příkazu nezapomeňte hlídat splatnost vyúčtování a správně zadat číslo účtu O2 i variabilní symbol. Jinak by se mohlo stát, že platbu zašlete na cizí účet nebo ji u nás nerozpoznáme. Níže najdete ilustrační fakturu. Vaše údaje budou na vyúčtování jiné!

ilustrační faktura

Účty pro platbu převodem

Vyberte si účet, který vám nejvíc vyhovuje. Použít ho můžete pro platbu za mobilní služby i služby pevné sítě.

Komerční banka 27-4908440207/0100
UniCredit bank 500114004/2700
ČSOB 6007-0700103393/0300
Citibank 2003521409/2600
Česká spořitelna 55566642/0800

Ve vyúčtování O2 služeb vždycky uvidíte námi doporučené číslo účtu pro platby vyúčtování. To vybíráme podle toho, ze které banky nám od vás chodí peníze. Když nám např. poslední tři vyúčtování zaplatíte z účtu u UniCredit bank, změníme vám doporučený bankovní účet z původního (např. u Komerční banky) na UniCredit bank. Tak, aby byl převod peněz co nejrychlejší a vy jste ušetřili poplatky za převody do cizích bank.

Vždy ale samozřejmě platí i ostatní naše uvedené účty. Můžete je využívat dle libosti. I když tedy zaplatíte na jakýkoliv z našich účtů, platba k nám v pořádku dorazí.

Platba ze zahraničí

Vyúčtování za služby můžete uhradit také bankovním převodem ze zahraničí, bude však třeba, abyste uvedli dodatečné údaje používané v mezinárodním platebním styku.

Měna CZK  CZK
Číslo účtu 500114004 27-4908440207
Kód banky 2700 0100
IBAN CZ13 2700 0000 0005 0011 4004 CZ04 0100 0000 2749 0844 0207
SWIFT BACX CZPP KOMB CZPP
Název banky UniCredit Bank. a.s., Na Příkopě 858/20, Praha Komerční banka, a.s. , Na Příkopě 33, Praha
Název účtu O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, Praha O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, Praha
QR Platba (2 pracovní dny)

Stačí načíst QR kód a v platebním příkazu se okamžitě vyplní všechny potřebné údaje. Potřebovat budete jen chytrý telefon a mobilní aplikaci své banky.

Kde QR kód najdete

  • v e-mailu (součást vyúčtování, které si necháváte zasílat e-mailem)
  • v Moje O2 (po kliknutí na tlačítko Zaplatit se dostanete na stránku, kde si můžete QR kód pro platbu vygenerovat)
    qr kod

Mobilní aplikace

Aplikaci, která umí QR kódy, nabízí třeba Česká spořitelna, Komerční banka, ČSOB, Raiffeisenbank, ZUNO BANK, FIO bank, Air Bank nebo ERA.

Jak na to

  1. V menu své bankovní aplikace vyberte Platbu pomocí QR kódu.
  2. Namiřte na QR kód fotoaparát smartphonu a počkejte, až se načte.
  3. Aplikace vám přímo v telefonu vytvoří předvyplněný platební příkaz pro uhrazení vašeho vyúčtování služeb O2.
  4. Zkontrolujte údaje, které se v platebním příkazu objevily. Variabilní symbol, částka a číslo účtu by měly odpovídat údajům na faktuře.
  5. Platební příkaz potvrďte a máte hotovo.
Bankomat České spořitelny (2 pracovní dny)

Pokud máte účet u České spořitelny, můžete vyúčtování zaplatit přímo z bankomatu.

Jak zaplatit prostřednictvím bankomatu

  1. V bankomatu po zadání PIN zvolte možnost Příkazy k úhradě.
  2. V dalším kroku zvolíte Telekomunikace.
  3. Zadáte přesnou částku (včetně haléřů) a variabilní symbol.
  4. Transakci potvrdíte.

O tom, že bylo zadání příkazu úspěšné, se přesvědčíte na stvrzence z bankomatu. Dokladem o platbě je výpis z účtu. Peníze obvykle na účet O2 dorazí do 2 pracovních dnů.

Hotovostní vklad v bance (2 pracovní dny)

Na pobočce vložíte peníze přímo na některý z našich účtů. Jen pozor na to, že některé banky si za vklad účtují poplatek podle svého aktuálního ceníku.

Přehled účtů pro platbu

Čísla účtů O2 jsou stejná jako pro bankovní převod. Vyberte si účet, který vám nejvíc vyhovuje. Lhůta pro připsání platby může být až 2 pracovní dny.

Komerční banka 27-4908440207/0100
UniCredit bank 500114004/2700
ČSOB 6007-0700103393/0300
Citibank 2003521409/2600
Česká spořitelna 55566642/0800
Složenka (3 pracovní dny)

Pokud vám chodí papírové vyúčtování s poštovní poukázkou typu A, stačí se stavit na kterékoli pobočce České pošty a zaplatit v hotovosti. Na České Poště je možné platit fakturu pouze klasickou růžovou složenkou viz. obrázek níže. 

Pro platbu složenkou je nutné mít aktivní zasílání vyúčtování poštou a zároveň zvolenou platbu složenkou. Ve všech ostatních případech vám dorazí pouze předpis pro platbu, kterým není možné na poště zaplatit. Pokud tedy máte nastavenou pouze platbu složenkou, ale ne papírové vyúčtování, složenka vám nedorazí a je potřeba nastavit zasílání vyúčtování poštou.

Co budete potřebovat

Kromě částky, variabilního symbolu a čísla účtu budete navíc potřebovat adresu: O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, 140 22, Praha 4 – Michle. Na složence ale všechny potřebné údaje najdete.

Za složenky se platí

Za platbu složenkou si Česká pošta účtuje poplatek (pro podrobnosti se podívejte na aktuální ceník České pošty) a navíc je třeba myslet na to, že peníze dorazí s určitým zpožděním (až 3 pracovní dny). Proto můžete zkusit i jiné metody platby. Stačí údaje ze složenky použít třeba pro bankovní převod.

Účet pro platbu poštovní poukázkou

UniCredit bank 500114004/2700
V hotovosti v O2 Prodejně (ihned)

Můžete zaplatit i hotově v některé O2 Prodejně. Je ovšem třeba počítat s tím, že za tuto službu se platí manipulační poplatek dle ceníku. 

Pomohla vám tato stránka?
Podmínky používání cookies