Stáhnout
kapitolu

Etické zásady podnikání a compliance

Společnost Telefónica O2 v roce 2009 pokračovala v budování podnikatelské etiky, samozřejmé součásti firemní filozofie společnosti. Etické zásady podnikání jsou společné pro celou skupinu Telefónica a pomáhají zajistit, aby jednání všech zaměstnanců a každodenní aktivity společnosti byly v souladu s firemními hodnotami a principy. Dodržování Etických zásad podnikání pravidelně monitoruje oddělení Interního auditu. V případě podezření z porušení těchto zásad měli zaměstnanci možnost kontaktovat odborné poradce z útvarů Lidské zdroje, Bezpečnost a Právní záležitosti, případně využít nástrojů důvěrné pomoci. Výbor pro etiku a společenskou odpovědnost, dozorčí orgán pro CSR, byl pravidelně informován o tom, jak společnost nakládala s podněty týkajícími se porušení Etických zásad podnikání.

V průběhu roku 2009 pokračovala informační kampaň k Etickým zásadám podnikání.

V rámci vzdělávání zaměstnanců v oblasti etiky a compliance je ve společnosti zaveden také elektronický kurz Soutěžní právo, který byl spuštěn v březnu 2008, společně s kurzem Etické zásady podnikání. Tento kurz je povinný jen pro určitou skupinu zaměstnanců a k 31. prosinci 2009 jej absolvovalo 73,95 % povinných absolventů. V září 2009 byl nově spuštěn kurz Ochrana osobních údajů, který je taktéž povinný jen pro určenou skupinu zaměstnanců a k 31. prosinci 2009 jej absolvovalo 65,97 % povinných absolventů.

Brožuru Etické zásady podnikání obdržel každý nový zaměstnanec v rámci úvodního školení při nástupu do zaměstnání. Její text byl také k dispozici na firemním intranetu a na webových stránkách společnosti.