Stáhnout
kapitolu

Telefónica v číslech

  • přítomnost ve 25 zemích,
  • více než 263 milionů zákazníků,
  • 202 milionů mobilních zákazníků,
  • více než 40 milionů pevných linek,
  • více než 13,5 milionů připojení k vysokorychlostnímu internetu,
  • 2,5 milionu zákazníků placené televize,
  • 56, 731 miliard euro výnosů,
  • 64 % výnosů pochází z trhů mimo Španělsko,
  • více než 255 tisíc zaměstnanců.
Mapa

*Údaje platné ke 31. prosinci 2009

1skutečný podíl skupiny Telefónica. Bez zohlednění menšinových podílů by vlastnický podíl dosáhl 10%.

Mapa

Korporátní centrum

Korporátní centrum společnosti odpovídá za globální a organizační strategii, korporátní politiku, řízení společných aktivit a koordinaci činnosti obchodních jednotek. V roce 2008 centrum upevnilo své vazby s těmito jednotkami prostřednictvím reorganizace, jejímž výsledkem byl vznik dvou organizačních jednotek Inovace a Transformace, které mají přispět ke zvýšení výnosů a výkonnosti.

Telefónica España

Telefónica byla založena v roce 1924 ve Španělsku, které však (v roce 2008) poprvé ve své historii přestává být hlavním trhem společnosti. Těžiště aktivit se přenáší do Latinské Ameriky. Činnost společnosti Telefónica España, etablované na nejvýznamnějších segmentech trhu, zahrnuje poskytování pevné telefonní sítě (včetně placené TV), mobilní a datové služby, připojení k vysokorychlostnímu internetu, ale i investice v Maroku prostřednictvím společnosti Meditel.

Telefónica Latinoamérica

Telefónica Latinoamérica působí ve třinácti zemích Latinské Ameriky – v Argentině, Brazílii, Chile, Ekvádoru, El Salvadoru, Guatemale, Kolumbii, Mexiku, Nikaragui, Panamě, Peru, Uruguayi a Venezuele, kde nabízí mobilní a pevné telekomunikační služby, připojení k internetu a placenou televizi. Dále společnost Telefónica International Wholesale Services poskytuje velkoobchodní telekomunikační služby na celosvětové úrovni. Nabídka jejích služeb obsahuje hlasové, datové, IP, satelitní, korporátní a mobilní služby a pomocí sítě optických vláken poskytuje spojení mezi Latinskou Amerikou, Spojenými státy a Evropou. Telefónica také rozvíjí doplňkovou činnost na Portoriku a ve Spojených státech.

Telefónica Europe

Telefónica O2 Europe plc byla dne 1. června 2008 přejmenována na společnost Telefónica Europe plc. Stalo se tak v rámci přirozeného procesu integrace, dva roky po jejím začlenění do skupiny. Struktura názvu sleduje stejné kritérium jako ve všech regionech – Telefónica España, Telefónica Latinoamérica a Telefónica Europe. Telefónica Europe poskytuje mobilní a pevné telekomunikační služby a vysokorychlostní internet v Evropě, působí ve Velké Británii, Irsku, Německu, České republice a na Slovensku.

3. prosince 2009 podepsala Telefónica Deutschland GmbH („Telefónica Deutschland“), dceřiná společnost skupiny Telefónica v Německu, smlouvu o koupi 100% akcií německé společnosti HanseNet Telekommunikation GmbH („HanseNet“). 16. února 2010 završila skupina Telefónica akvizici 100 % akcií HanseNet.

Spoluúčasti a další kapitálové podíly

Telefónica má prostřednictvím svých podílů ve společnostech China Unicom, Telecom Italia a Portugal Telecom aktivity v Číně, Itálii a Portugalsku.

Další společnosti ve skupině

Atento nabízí služby řízení vztahů se zákazníky prostřednictvím kontaktních center. Její provozní platformy působí ve Španělsku, Argentině, Brazílii, Chile, Kolumbii, Spojených státech, Maroku, Mexiku, Peru, Portoriku, České republice, Uruguayi a Venezuele.

T-gestiona zabezpečuje komplexní administrativní finanční podporu v oblasti lidských zdrojů, nemovitostí, logistiky a distribuce, poradenství v oblasti procesů a systémů ERP a komplexní back-office. Působí ve Španělsku, Argentině, Brazílii, Chile a Peru.

Telefónica I+D se věnuje výzkumu technologií. Objemem vynaložených prostředků a rozsahem své činnosti je nejvýznamnějším soukromým centrem výzkumu a vývoje ve Španělsku a také nejvýznamnější evropskou společností zapojenou do evropských výzkumných projektů v oblasti informačních a komunikačních technologií. Působí ve Španělsku, Brazílii a Mexiku.

Model integrované decentrali-zované správy

Cílem struktury společnosti Telefónica je maximalizovat hodnotu jejích činností na všech úrovních – celosvětové, regionální i místní. Organizační model staví zákazníka do centra zájmu společnosti, stanoví zásady inovace v generování příjmů a udržení transformace v takové podobě, aby byla společnost výkonnější.

Model integrované decentralizované správy

Místní
Španělsko, Argentina, Brazílie, Chile, Kolumbie, Ekvádor, El Salvador, Guatemala, Mexiko, Nikaragua, Panama, Peru, Uruguay, Venezuela, Německo, Irsko, Spojené království, Česká republika, Slovensko
– Model Zákaznická zkušenost
– Model jednotného obchodníka
– Model integrované výroby
Regionální
Telefónica Europe, Telefónica Latinoamérica, Telefónica España
– Podpora, správa, synergie
Celosvětová
Telefónica
– Transformace
– Inovace
– Nový angažovaný korporátní model